سرخط خبرها

نیمکت استقلال در انتظار یک استقلالی| نکونام وارد می‌شود؟

  • کد خبر: ۱۱۱۲۷۶
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
نیمکت استقلال در انتظار یک استقلالی| نکونام وارد می‌شود؟
نکونام با کنار‌زدن استراماچونی، اصلی‌ترین گزینه برای هدایت آبی‌پوشان است.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ جدایی فرهاد مجیدی باعث شد تا انتخاب سرمربی بعدی آبی‌پوشان به یک سؤال بزرگ برای هواداران این تیم تبدیل شود. از روز‌های گذشته بحث حضور آندره‌آ استراماچونی بر روی نیمکت استقلال به‌عنوان خبر مهمی در رسانه‌ها مطرح شده بود و حتی از شرط‌و‌شروط این سرمربی ایتالیایی برای حضور دوباره در ایران هم خبر‌هایی منتشر شده بود.

اما به نظر می‌رسد توافق با مرد خوش‌تیپ ایتالیایی چیزی شبیه به معجزه است و مدیران آبی‌پوش احتمالا برای فصل آینده سراغ گزینه داخلی خواهند رفت. جذاب‌ترین و محتمل‌ترین گزینه حاضر در بازار نقل‌و‌انتقالات هم سرمربی موفق فولاد است و اگر مشکلی پیش نیاید، احتمالا از فصل آینده باید جواد نکونام را روی نیمکت استقلال ببینیم.

کار غیرممکن استقلال برای جذب استرا

وب‌سایت کالچو مرکاتو ایتالیا در خبری از مأموریت سخت استقلال برای بازگرداندن استراماچونی خبر داد. در روز‌هایی که آندره‌آ استراماچونی، سرمربی کنونی الغرافه قطر، به‌عنوان یکی از گزینه‌های هدایت استقلال شناخته می‌شود، حالا رسانه کالچو مرکاتو ایتالیا در گزارشی از تلاش آبی‌های پایتخت برای بازگرداندن این سرمربی خبر داده است.

در این گزارش آمده است: دوباره شروع کنیم، علاقه به استراماچونی، دوباره به ایران بازگشته است. فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال که جانشین آندره‌آ استراماچونی شده بود، پس از قهرمانی و غلبه بر رقیبش یعنی پرسپولیس، تصمیم گرفت این باشگاه را ترک کند و به اتحاد‌کلباء برود؛ تیمی که فصل گذشته در رتبه دهم ایستاد. ایده مالکان جدید استقلال این است: بیایید استراماچونی را برگردانیم. نام سرمربی سابق اینتر در صدر فهرست قرار دارد، او تنها‌گزینه خارجی و تنها‌کسی است که در جلسه دو روز پیش مدیران ارشد این باشگاه همه بر روی جذب او به توافق رسیدند.

آن‌ها دوست دارند او دوباره به لیگ قهرمانان آسیا حمله کند. هزاران شور‌و‌شوق برای جذب او نزد هوادارانی که از قبل دیوانه او هستند، وجود دارد. دلیل آن نیز فقط این مسئله است که استراماچونی بین ژوئن تا دسامبر ۲۰۱۹ کار بزرگی انجام داده است و حتی هواداران در اعتراض به جدایی او، دست به اعتراض‌های خیابانی زدند. اما این عملیات خیلی ساده نیست. استراماچونی در قطر مربیگری الغرافه را برعهده دارد، جایی که فصلی عالی را به پایان رساند و در آن موفق شد در لیگ قهرمانان آسیا به پیروزی برسد و پس از بیش از دوازده‌سال الغرافه را به فینال جام قطر رساند. پیش‌بینی می‌شود او به‌عنوان سرمربی در فصل بعد نیز حضور داشته باشد.

ضمن اینکه اردوی تیم از ۱۵‌ژوئن در ترکیه آغاز خواهد کرد. علاوه‌بر‌این، استراما با قراردادی که در ۳۰‌ژوئن ۲۰۲۳ به پایان می‌رسد، به باشگاه قطری پیوند خورده است. برخی شایعات وجود دارد که بر اساس آن، این مربی ۳/۴‌میلیون دستمزد (از استقلال) می‌خواسته؛ اما هیچ تماسی بین طرفین صورت نگرفته است. استراما در الغرافه خوش‌حال است و می‌خواهد به قراردادش احترام بگذارد. در ایران همه دیوانه آندره‌آ استراماچونی هستند، استقلال دوباره تلاش می‌کند (تا او را به خدمت بگیرد)؛ اما او هم‌اکنون فقط بر الغرافه متمرکز است.

«نکو» نزدیک‌ترین گزینه به نیمکت استقلال

روز گذشته فدریکو پاستورلو، مدیر‌برنامه استراماچونی، نیز در واکنش به احتمال بازگشت این مربی ایتالیایی به استقلال، این موضوع را به‌صورت غیر‌مستقیم رد کرد و گفت: ما همچنان با باشگاه استقلال پرونده‌ای داریم که با آن‌ها در دادگاه هستیم. از‌سوی‌دیگر، استقلال کار مذاکره برای انتخاب سرمربی جدید را با یک مربی ایرانی پیش برده است و اگر مشکل خاصی پیش نیاید، این گزینه داخلی جانشین مجیدی خواهد شد. این مربی کسی نیست جز جواد نکونام که کارنامه موفقی از خودش در فوتبال ایران طی سال‌های اخیر بر‌جای گذاشته است. نکونام ضمن صعود با تیم نساجی به لیگ برتر، در تیم فولاد‌خوزستان هم دو جام به نام خود سند زده است؛ یک قهرمانی در جام حذفی و یک قهرمانی در سوپرجام ایران.

علاوه‌بر‌این، فولاد با نکونام در لیگ قهرمانان آسیا هم درخشان ظاهر شده است و تنها‌نماینده ایران در مرحله یک‌هشتم نهایی خواهد بود. ارتباط خوب نکونام با مصطفی آجورلو، مدیرعامل فعلی استقلال، نیز دیگر‌موضوعی است که باعث شده است مذاکرات طرفین با موانع کمتری پیش برود و توافقاتی حاصل شود. اگر مشکل خاصی پیش نیاید، جواد نکونام که سابقه بازی برای استقلال را هم دارد، این‌بار به‌عنوان سرمربی به تیم سابقش باز‌می‌گردد و مأموریت او دفاع از عنوان قهرمانی آبی‌پوشان خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->